top of page

Czas trwania: 1h 20min/2h 40min w dwie strony

Odległość: 9km/18km w dwie strony

Opis trasy:

Trasa rozpoczyna się bezpośrednio z wypożyczalni LIGHTBIKES. Prowadzi ulicą Kowaniec, osiedlami Zadział i Marfiana Góra, aż do początku leśnego szlaku, który wiedzie prosto w objęcia Schroniska Koliba na Łapsowej Polanie (szlak rozwidla się w kilku miejscach, aby pokonać go w najprostszy sposób należy obierać ścieżki po prawej stronie). Jest to świetne miejsce aby chwilę odetchnąć, uzupełnić płyny i zawiesić oko na pięknej panoramie kotliny nowotarskiej i Tatr. Po delikatnym podjeździe czeka nas długi, stromy zjazd do Obidowej. Wjeżdżając na asfaltową drogę udajemy się w prawo, mijamy most i skręcamy w lewo z powrotem na polną drogę, która bezpośredni doprowadzi nas do Schroniska PTTK Stare Wierchy. Ostatni odcinek to intensywny, stromy podjazd, który będzie wymagał od nas chwili zwiększonego wysiłku. Schronisko oferuje bardzo dobry bufet i sporo miejsca na relax po skończonej wycieczce. Jeśli chcemy udać się na Stare Wierchy nieco łatwiejszą trasą, zalecamy trasę na Turbacz I i stamtąd czerwonym szlakiem do Schroniska PTTK Stare Wierchy.